افزایش چشمگیر فروش ساعت های هوشمند در سال 2020 میلادی
اپل در صدر میزان فروش ساعت های هوشمند
ساعت های هوشمند، ایربادزها و دستبند های سلامت که از جمله تجهیزات پوشیدنی هوشمند شناخته میشوند در سال ۲۰۲۰ متقاضی بیشتری نسبت به سالهای قبل داشته است. بر این اساس برند اپل توانسته است در سال ۲۰۲۰ میلادی با افزایش ۲۸٫۴ درصدی ساعت های هوشمند خود، سهم خود در این بازار را به ۳۴٫۱ درصد برساند.
تصلا – بر اساس آنچه آمار و گزارشهای منتشر شده توسط برخی از رسانهها و سازمانهای فعال در حوزه تجهیزات دیجیتال و هوشمند نشان میدهند، فروش و نقل و انتقال جهانی تجهیزات هوشمند پوشیدنی برندهای مختلف از جمله ساعت های هوشمند در سراسر جهان با افزایش ۲۸٫۴ درصدی مواجه بوده است.
آمار منتشر شده توسط سازمان IDC یا سازمان بینالمللی دادهها نشان میدهد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی خرید و فروش ساعت های هوشمند و تجهیزات پوشیدنی در سراسر جهان با افزایش ۲۷٫۲ درصدی نسبت به دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.
این دادهها و آمار نشان میدهد که سهم برند اپل از بازار در فروش ساعت های هوشمند در جهان در این بازه زمانی چیزی در حدود ۳۶٫۲ درصد بوده است. برند شیائومی بعد از اپل با در اختیار داشتن سهم کمتری از بازار نسبت به اپل در جایگاه دوم قرار گرفته است.
جالب است بدانید که برند سامسونگ که دومین تولید کننده گوشی های هوشمند در بازار است، بعد از برند شیائومی در جایگاه سوم فروش تجهیزات پوشیدنی هوشمند از جمله ساعت های هوشمند در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گرفته است.
بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط شرکت بینالمللی دادهها یا IDC همهگیری ویروس کرونا و اعمال محدودیتهای مختلف و همچنین تغییر در وضعیت کاری کارمندان از جمله دورکاری باعث شده است که فروش تجهیزات هوشمند پوشیدنی در این بازه زمانی به طور قابل توجهی افزایش یابد.
تجهیزات هوشمند پوشیدنی که در این مطالعه و آمارگیری مورد توجه قرار گرفته اند عبارتاند از ایرپادها، ساعت های هوشمند و دستبند های سلامت.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط شرکت بینالمللی دادهها، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تعداد تجهیزات هوشمند پوشیدنی از جمله ساعت های هوشمندی که توسط همه برندهای تولید کننده این تجهیزات به فروش رسیده است، در حدود ۱۵۳٫۵ میلیون دستگاه بوده است.
به طور کلی در طول ۱۲ ماه سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۴۴۴٫۷ میلیون دستگاه به صورت جهانی به فروش رسیده است که نسبت به همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۲۸٫۴ درصد افزایش یافته است.
شرکت بینالمللی دادهها گفته است که قیمت کمتر، تولید بیشتر و توصیه به تمرکز بیشتر بر روی سلامت فردی از جمله دلایلی هستند که باعث شده تا فروش این تجهیزات در سراسر جهان افزایش یابد و کاربران بیشتر تمایل به داشتن این محصولات داشته باشند.
بر اساس این مار و گزارشهای وابسته به آن به دلیل کمبود دستگاههای نیمه هادی که در دستبند های سلامت مورد استفاده قرار میگیرند، برندهای تولید کننده این تجهیزات نتوانسته اند تعداد محصول زیادی را تولید کنند و در نتیجه سهم این تجهیزات در میان سایر وسایل پوشیدنی هوشمند از جمله ساعت های هوشمند چیزی در حدود ۱۱٫۵ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است که این میزان بسیار کم و با کاهش ۱۷٫۸ درصدی نسبت به بازه مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی مواجه بوده است.
در محموله بارهای تجهیزات پوشیدنی هوشمند سهم ایرپادها و ایربادزها و به طور کلی تجهیزاتی که با استفاده از آنها میتوان با دستیارهای صوتی ارتباط برقرار کرد چیزی در حدود ۶۴٫۲ درصد بوده است. اما ساعت های هوشمند در این محمولههای جابجا شده و به خرید و فروش رسیده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۲۴٫۱ درصد بوده است.
آمار منتشر شده توسط شرکت بینالمللی داده یا IDC در خصوص خرید و فروش تجهیزات هوشمند پوشیدنی برای هر برند نشان میدهد که برند اپل توانسته است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۳۶٫۲ درصد از سهم بازار را با فروش ۵۵٫۶ میلیون دستگاه از آن خود کند.
فروش ساعت های هوشمند اپل با مدلهای سری ۶، اپل واچ سری SE و اپل واچ سری ۳ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی با افزایش ۴۵٫۶ درصدی مواجه بوده است که میزان قابل تأمل و قابل ملاحظهای است.
برند شیائومی توانسته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۱۳٫۵ میلیون دستگاه از تجهیزات پوشیدنی هوشمند خود را به فروش برساند و در حدود ۸٫۸ سهم بازار را از آن خود کند.
برند سامسونگ به عنوان سومین برند پر فروش تجهیزات هوشمند پوشیدنی با فروش ۱۳ میلیون دستگاه پوشیدنی هوشمند از جمله ساعت های هوشمند، در حدود ۸٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
برند هوآوی با فروش ۱۰٫۲ میلیون دستگاه و در دست داشتن ۶٫۷ درصد از سهم بازار و برند Boat که یکی از برندهای معتبر هندی در زمینه تولید تجهیزات پوشیدنی هوشمند است، با فروش ۵٫۴ دستگاه و در اختیار داشتن ۳٫۵ درصد از سهم بازار به ترتیب در ردههای بعدی قرار دارند.
با نگاهی به دادههای منتشر شده توسط IDC میتوان گفت که در سال ۲۰۲۰ میلادی اپل با فروش ۱۵۱٫۴ میلیون دستگاه هوشمند از جمله ساعت های هوشمند و در اختیار داشتن ۳۴٫۱ درصد از سهم بازار در جایگاه اول جدول برندهای پر فروش تجهیزات هوشمند دیجیتال قرار گرفته است.
بعد از اپل، برند شیائومی با فروش ۵۰٫۷ میلیون دستگاه هوشمند و در اختیار داشتن ۱۱٫۴ درصد از سهم بازار در جایگاه دوم، برند هوآوی با فروش ۴۳٫۵ میلیون دستگاه هوشمند پوشیدنی و در اختیار داشتن ۹٫۸ درصد از سهم بازار در جایگاه سوم و برند سامسونگ با فروش ۴۰ میلیون دستگاه هوشمند پوشیدنی و در اختیار داشتن ۹ درصد از سهم بازار در جایگاه چهارم این جدول قرار گرفتهاند.
در ابتدای ماه مارچ سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت بینالمللی دادهها یا IDC در خصوص فروش تجهیزات هوشمند پوشیدنی که ساعت های هوشمند نیز در میان آنها قرار دارند، توسط برندهای هندی اعلام کرده بود که در برندهای هندی در سال ۲۰۲۰ توانستهاند از ۱۴۱٫۳ درصد از سهم بازار این تجهیزات را به خود اختصاص دهند و همین مسئله باعث شده است تا کشور هند در بین ۲۰ شکور برتر تولید کننده تجهیزات هوشمند پوشیدنی قرار بگیرد و سهم این کشور در بازار جهانی این تجهیزات هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ برابر بیشتر شود.
ادامه مطلب
.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)
رشد 38 درصدی تولید لوازم خانگی در 11ماهه امسال
انواع مدل میز تلویزیون دیواری ساده و شیک
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0